Veliki sempler projektu »Bivati v Bingu« iz Bosne in Hercegovine
Na tekmovanju Sempler za najboljše medijske strategije v regiji je bilo podeljenih enajst zlatih in velika nagrada. Semplerji so šli v tri države regije Adriatik, poleg Slovenije še v Bosno in Hercegovino ter na Hrvaško. Veliko nagrado sempler za najboljšo medijsko strategijo v jadranski regiji je osvojil odmeven medijski projekt »Bivati v Bingu« (»Living in Bingo«), ki ga je agencija Via Media zasnovala za Bingo, največjo trgovsko verigo v BiH. Organizatorji so na slavnostni podelitvi semplerjev podelili tudi nagrado za življenjsko delo, ki jo je prejela Ana Predovič, vodja projektov na Slovenski oglaševalski zbornici.
Na letošnje tekmovanje Sempler za najboljše medijske strategije leta sta bili prijavljeni 102 deli; od tega jih je v ožji izbor prišlo 52. Desetčlanska mednarodna žirija je med njimi izbrala devet izstopajočih projektov in jih nagradila z nagrado zlati sempler. Najvišjo nagrado, veliki sempler, je torej podelila projektu »Bivati v Bingu« (»Living in Bingo«) agencije Via Media za trgovsko verigo Bingo iz Bosne in Hercegovine, ki je poleg tega dobil zlate semplerje v kar treh tekmovalnih kategorijah. Bosna in Hercegovina se sicer ponaša še z enim zlatim semplerjem, Slovenija je prejela šest zlatih nagrad, Hrvaška pa eno.
Zmagovalno delo, ki ni potrebovalo nobene razprave
Po besedah predsednika žirije za nagrade Sempler Božidarja Abramovića, generalnega direktorja Omnicom Media Group iz Hrvaške, je bilo prijavljenih veliko dobrih del, zato je bilo članom žirije v določenih tekmovalnih kategorijah težko sprejeti odločitev, katero si dejansko zasluži nagrado. Med kategorijami, v katerih je bilo največ izstopajočih del, izpostavlja strateško uporabo medijskega spleta in inovativno uporabo novega medija. »Zmagovalno delo je bilo prijavljeno v več kategorij in je resnično izjemno. Vsi člani žirije smo ga že kmalu prepoznali kot edinstvenega in nam sploh ni bilo treba razpravljati o njem,« je Abramović povedal o z velikim semplerjem nagrajenem projektu »Bivati v Bingu«.
S strateško uporabo medijskega spleta do repozicioniranja trgovca
Kot so pojasnili snovalci akcije »Bivati v Bingu«, je bil njihov cilj repozicioniranje trgovca Bingo, pri čemer so ga želeli prikazati kot zabavno in razburljivo nakupovalno izkušnjo za vso družino. Poleg tega so želeli prevladujoči sentiment na družbenih omrežjih, kjer so se ljudje večinoma pritoževali, spremeniti v nekaj zabavnega in optimističnega. Medijsko strategijo so osnovali na spletnem deljenju dogodka v živo, ki so ga organizirali v Bingu. Tega je obiskalo na tisoče ljudi, na milijone pa si ga je ogledalo na spletu. Za vse komunikacijske kanale so pripravili izvirne vsebine, ki so jih objavljali vsako uro do 20. ure zvečer.
Kdo so dobitniki zlatih semplerjev?
Agencija Via Media iz Bosne in Hercegovine je za projekt »Bivati v Bingu« poleg velikega semplerja prejela še tri zlate nagrade, in sicer v kategorijah strateška uporaba medijskega spleta, najboljša PR-strategija ali promocija in najboljša uporaba vplivnostnega marketinga. V Bosno in Hercegovino je sicer odšel še en zlati sempler, in sicer v kategoriji najboljša uporaba podatkov, kjer je žirijo najbolj navdušil projekt »Nori na Loto«, delo agencije MITA Group za Loterijo Bosne in Hercegovine.
Hrvaška je slavila v kategoriji inovativna uporaba medija/medijskega formata ali komunikacijskega kanala, kjer je zlatega semplerja dobil projekt »Beestro«, ki so ga za podjetje Franck zasnovali v agenciji Imago Ogilvy, medijsko strategijo pa so pripravili še v sodelovanju s hrvaškima agencijama 404 in PHD.
Preostalih šest zlatih semplerjev so prejeli slovenski prijavitelji. V kategoriji najboljša ciljana akcija je bil nagrajen projekt »Prvič mama«, ki sta ga oglaševalska agencija Herman in partnerji ter medijska agencija Studio Nexus ustvarili za Mercator. Zlato nagrado v kategoriji najboljša izkustvena akcija so prejele agencije Herman in partnerji, bold.group in Media Publikum za projekt »Barcaffe Donna« naročnika Atlantic Droga Kolinska.
V kategoriji najboljša izraba digitalnega okolja je žirijo najbolj prepričal projekt #playforskateistan, ki so ga za neprofitno organizacijo Skateistan zasnovali v agenciji Futura DDB v sodelovanju z DDB Germany. Akcija Slovenske turistične organizacije »Twitter Amplify«, ki so jo v agencijah Pristop Media, Renderspace, D’Agency zasnovali ob kolesarski dirki Tour de France, je prejela zlatega semplerja v kategoriji najboljša akcija na družbenih omrežjih.
V kategoriji najboljša uporaba mobilnega okolja je slavil projekt »Laško Jump’o’meter«, ki so ga za Pivovarno Laško Union zasnovali v oglaševalski agenciji Luna \TBWA, za medijsko strategijo pa poskrbeli v Media Publikumu. Projekt »Juniorjev Zgodbarček« blagovne znamke Argeta, pri katerem so moči združili Luna \TBWA, Promedia Group, Media Publikum in Escapebox, pa je dobil zlatega semplerja v kategoriji najboljši tehnološki pristop.
Nagrada za življenjsko delo Ani Predovič
Na večerni podelitvi nagrad Sempler pa so organizatorji SEMPL-a podelili še eno posebno nagrado, nagrado za življenjsko delo. To je prejela Ana Predovič, ki je že dolga leta steber Slovenske oglaševalske zbornice in jo je nekaj let tudi vodila. Kot so utemeljili, je Predovičeva vsa ta leta z neverjetno predanostjo in strastjo usmerjala stroko in pomagala vsem, ki so se v Sloveniji ukvarjali z oglaševanjem; dejavna je bila v izobraževanju, promociji, strokovnem napredku in samoregulativi slovenskega oglaševanja. Njeno pot so zaznamovali številni dosežki, presežki, izzivi in ne nazadnje vztrajnost. »V razburkanem morju oglaševalskega posla je ohranila človeško bližino in osebno integriteto, zaradi katere jo vsi iskreno spoštujemo,« so zapisali v utemeljitvi.
Seznam nagrajenih akcij vključno z njihovimi naročniki si lahko ogledate na tej povezavi.