SEMPL > Novice

Veliki sempler projektu »Skrita soba pobega« UNICEF-a Slovenija in Agencije 101

30.11.2018

Veliki sempler projektu »Skrita soba pobega« UNICEF-a Slovenija in Agencije 101

Na šestnajstem tekmovanju za regijske nagrade Sempler je bilo podeljenih dvanajst zlatih in velika nagrada. Semplerji so šli tokrat v kar 5 držav jadranske regije; poleg Slovenije so to še Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina ter Črna gora. Velikega semplerja za najboljšo medijsko strategijo v jadranski regiji je osvojilo delo »Skrita soba pobega«, ki ga je Agencija 101 zasnovala za UNICEF Slovenija.

Na letošnje tekmovanje Sempler za najboljše medijske strategije leta je bilo prijavljenih več kot 90 del; od tega jih je 44 prišlo v ožji izbor. Devetčlanska mednarodna žirija je med njimi izbrala 12 medijskih projektov in jih nagradila z nagrado zlati sempler, najvišjo nagrado, veliki sempler, pa je podelila projektu »Skrita soba pobega« (»The Real-Life Escape Room«). Za dobrodelno organizacijo UNICEF Slovenija so ga ustvarili v Agenciji 101. Semplerje so tokrat dobila dela iz kar petih držav regije; poleg Slovenije so slavile še Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina ter Črna gora.

Kako pobegniti iz sobe pobega?

Snovalci z velikim semplerjem nagrajenega projekta »Skrita soba pobega« so želeli ozavestiti javnost o skrb vzbujajoči pogostosti spolnih zlorab otrok v Sloveniji, spremeniti napačna prepričanja o problematiki in izpostaviti edini pravi korak k rešitvi, torej takojšen klic strokovne pomoči in zaščito otroka. Za dva dni so na skrivni lokaciji, na dejanskem mestu večletne spolne zlorabe, odprli pojavno (»pop-up«) sobo pobega. Izbrane skupine obiskovalcev, ki so se prijavili preko spletne strani, je kot vodja sprejela Amadea. Povedala jim je zgodbo o igrivi majhni punčki, ki ji je dedek odvzel najlepši čas življenja, saj jo je več let spolno zlorabljal. In čeprav obiskovalci takrat tega še niso vedeli, je bila ta majhna punčka prav Amadea. Naloga obiskovalcev je bila poiskati rešitev za vse otroke, ki so ta trenutek ujeti v podobnih situacijah. Edini namig jih je vodil do klica in prijave zlorabe Združenju proti spolnemu zlorabljanju.

Inovativna uporaba medijev na najvišji strokovni ravni

Kot je povedala predsednica žirije za nagrade Sempler Zdenka Milanović, direktorica marketinga skupine za lokalne alkoholne pijače v podjetju Coca-Cola Hellenic iz Srbije, so bili pri izbiri najboljših medijskih akcij člani žirije dokaj usklajeni. »Ko smo se poenotili glede ključnih kriterijev, ki smo jim sledili pri izboru, je naše delo gladko steklo. Nagradili smo akcije, ki so bile izvedeno strokovno in na najvišji profesionalni ravni ter so uporabile medije in komunikacijske kanale na inovativen in strokoven način. Predvsem pa smo želeli izpostaviti tiste medijske projekte, ki so imeli občuten in daljnosežen vpliv na svojo ciljno skupino ali celo na družbo kot celoto,« je poudarila Milanovićeva. Z velikim semplerjem nagrajena »Skrita soba pobega« je torej najbolje zadostila omenjenim kriterijem, saj se je po navedbah njenih ustvarjalcev v prvih 10 dneh akcije število prijav spolnih zlorab otrok povečalo za 20 odstotkov, medijske objave pa so dosegle 66,4 odstotka Slovencev v starosti med 15 in 70 let.

Kdo so dobitniki zlatih semplerjev?

Agencija 101 je poleg velike nagrade dobila tudi zlatega semplerja, in sicer v kategoriji najboljši tehnološki pristop. Zaslužila si ga je za Volkswagnov projekt »Teci za elektriko« ob letošnjem Ljubljanskem maratonu. V sodelovanju z inženirji so med drugim razvili e-tekaško stezo, ki je tvorila elektriko z energijo tekačev.

Največ zlatih semplerjev, kar tri, je sicer dobila slovenska agencija Luna\TBWA. Za akcijo Zavoda Vozim »Heroji furajo v pižamah« je bila nagrajena v kategoriji najboljša PR-strategija ali promocija, v kategoriji strateška uporaba medijskega spleta je dobila zlato nagrado za projekt »Laško Izziv«, ki ga je ustvarila za Pivovarno Union Laško, v kategoriji najboljša uporaba podatkov pa je navdušenje žirije požela s projektom »Kupuj, robot!« za Lidl Slovenija.

Med slovenskimi agencijami je zlato nagrado prejela tudi Futura DDB za projekt Ekologov brez meja »Najčistejša pisava na svetu«, s katerim so sklenili projekt »Očistimo Slovenijo«. Semplerja so dobili v kategoriji najboljši novi medij/medijski format. Slavil je še en slovenski prijavitelj, in sicer Slovenska turistična organizacija, ki je dobila zlato nagrado za najboljšo akcijo na družbenih omrežjih; to je »Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo«.

V letošnji novi kategoriji najboljša uporaba vplivnostnega marketinga je slavila srbska agencija Ovation BBDO, ki je za blagovno znamko sokov Nectar pripravila akcijo »Za 20 let resnično šteje!« V kategoriji inovativna uporaba komunikacijskega kanala je bila z zlatom nagrajena akcija #Nezaželena, delo agencij McCann Podgorica in McCann Beograd za črnogorsko nevladno organizacijo Center za pravice žensk, v kategoriji najboljša ciljana akcija pa je slavila akcija »Del igre«, ki so jo za Loterijo Bosne in Hercegovine zasnovali in izvedli v agenciji MITA Group Sarajevo. Zlato nagrado za najboljšo izkustveno akcijo je dobil projekt »Ponovno pobarvajte«, delo hrvaške agencije Imago Ogilvy za Hrvaške skavte, v kategoriji najboljša izraba digitalnega okolja pa je žirija za najboljšo izbrala akcijo »Ujemi zlato ribico«, delo srbske agencije Communis DDB za blagovno znamko piškotov Bambi. V kategoriji najboljša uporaba mobilnega okolja pa je zlatega semplerja dobila hrvaška agencija Infinum za Sandozov projekt »Terappia«

Na večerni prireditvi po koncu prvega dne 20. konference medijskih trendov SEMPL sta bili poleg velikega semplerja in dvanajstih zlatih semplerjev podeljeni še dve posebni nagradi TOP SEMPL. Nagrado za medijskega menedžerja leta 2018 je dobil Gregor Memedović, direktor skupine Next Media, nagrado za medijsko zvezdo prihodnosti 2018 pa je prejel Miha Raušl, strateg za vsebinski marketing v agenciji PM, poslovni mediji.

Žarko Sakan

Žarko Sakan


Direktor, New Moment New Ideas Company

»Vtisi o Semplu so fantastični. Zelo dobro organizirana konferenca, veliko ljudi, dobra energija, odlična predavanja in zabava. Dobra vrednost za denar.«

Deli, kar ti je všeč